Wskazówka
Portal zobacz-swiat.pl udostępnia kanały RSS z waszymi relacjami z podróży. Szczegóły.
Logowanie
Login:
Hasło:
Załóż konto
Zapomniałeś hasła?
MIEJSCE - "Sousse - wakacje w Tunezji"
Miejsce należy do wyprawy "Tunezja - Sousse 2008"
Ilość odsłon: 78
Dodany przez Arek 2009-07-07 00:54:29
Państwo:Tunezja
Kontynent:Afryka
Kategoria:Miejsce

Ponieważ nasz hotel leżał w Sousse było to nasze miejsce wypadowe i miejsce notorycznego lenistwa :). Jednakże sam przejazd przez to miasto autokarem w ramach transferu z lotniska utwierdził mnie w postanowieniu, że muszę je zwiedzić.

Zwiedzanie zaczęło się już pierwszego wieczoru od nieśmiałego spaceru uliczkami Sousse. Zwykły spacer przyniósł nam bardzo wiele pozytywnych wrażeń.

Na główną wyprawę wybraliśmy się chyba czwartego dnia pobytu. Złapaliśmy pierwszą lepszą taksówkę i poprosiliśmy o podwiezienie do centrum na targ. Oczywiście nie obyło się bez targowania - kto był w krajach arabskich zapewne wie o co chodzi ;)

Centrum Sousse jest bardzo interesujące. Cała medyna, czyli stare miasto, jest praktycznie jednym wielkim targiem. Dla nas nieprzyzwyczajonych do takich zakupów była to istna droga przez mękę. Oprócz targu warto zobaczyć również Wielki Meczet (nie wchodziliśmy), Ribat z 821 r. (zwiedzaliśmy) oraz muzeum archeologiczne. Polecam zwiedzenie Ribatu - ciekawa ufortyfikowana budowla i dodatkowo super taras widokowy.

Abyście mogli trochę poczuć tego klimatu, załączam kilka fotek z Sousse.

Porady

• Targujcie się, targujcie, jeszcze raz targujcie
  • Przed zakupem pytajcie o cenę
  • Przed jazdą taxi koniecznie ustalcie kwotę za przejazd
  • Nie bójcie się zwykłych knajpek. Mam czuły żołądek i po kebabie i pizzy nie miałem żadnych problemów