Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
03042017 Image Banner 750 x 100

Bachledova Dolina - narty w Słowacji

Do Bachledovej Doliny trafiliśmy przypadkiem. Naszym głównym założeniem wyjazdu było hasło "Codziennie inny ośrodek", czyli narty każdego dnia w innym miejscu. Dodatkowo założyliśmy sobie że przynajmniej jeden dzień pojeździmy po Słowackiej stronie Tatr. Na początku planowaliśmy dodatrcie do Chopoku, ale biorąc pod uwagę złe warunki pogodowe przez które ponad połowa tras w Jasnej była zamknięta nasz wybór padł na Bachledovą.

Bachledova Dolina znajduje się około 15 kilometrów od Łysej Polany. Bardzo ważne dla podróżujących z Polski jest fakt, że do ośrodka narciarskiego można podjechać z dwóch kierunków. Dla Nas najwygodniejsze było zaparkowanie od strony Zdziaru. Po przybyciu na miejsce znaleźliśmy miejsce parkingowe (nie było z tym problemu) i zakupiliśmy karnety. Od razu muszę zaznaczyć, że dużym minusem tego ośrodka jak i wielu innych w Słowacji jest brak oświetlenia tras. Główne stoki Bachledovej czynne są do godziny 16. Po wykupieniu karnetów ruszyliśmy szusować.

Bachledowa Dolina składa się z dwóch części. Jedna to długi blisko dwu kilometrowy wyciąg z równie długą niebieską trasą położoną na zachodnim stoku góry. Drugi to kompleks tras i wyciągów po południowo-wschodniej stronie góry - ta strona bardziej nam się spodobała. Po drugiej stronie każdy znajdzie dla siebie odpowiedni stok, ponieważ możliwa jest jazda trasą niebieską, jak również trasami czerownymi i czarnymi o dużym nachyleniu. Stoki są położone w ładnej okolicy i biegną przez las. Po wjechaniu na szczyt widok jest naprawdę imponujący - panorama ośnieżonych szczytów Tatr robi wrażenie.

Warunki panujące na stoku można określić jako średnie, ale biorąc pod uwagę odwilż to nie było tak źle. Wszyscy zakończyli jazdę z uśmiechem na twarzach.
Jednym słowem jest to całkiem ciekawa alternatywa dla stoków po polskiej stronie Tatr. Polecam odiwedziny w Bachledowej Dolinie każdemu narciarzowi.