Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
03042017 Image Banner 750 x 100

El Jem - zwiedzanie koloseum

El Jem jest miastem we wschodniej Tunezji, zaś jego główną atrakcją jest trzecie co wielkości na świecie koloseum. Podobno rzymskie się chowa :).

Wycieczkę do El Jem zaplanowaliśmy jeszcze przed wyjazdem. Z informacji wyczytanych z poradników wynikało, że najlepszym transportem będzie podróż koleją. Ponieważ do stacji mieliśmy 5 kilometrów postanowiliśmy przebyć ten dystans taksówką.

Złapaliśmy pierwszą z brzegu i poprosiliśmy o podwiezienie na stację kolejową. Gdy kierowca dowiedział się dokąd jedziemy od razu poradził nam żeby wybrać louge. Jest to ciekawa zorganizowana forma transportu, coś w stylu busików w Zakopanem.

Skorzystaliśmy z porady taksiarza. Zawiózł nas na dworzec busikowy i nawet kupił nam bilety. Wsiedliśmy do pierwszego pojazdy z tabliczką \"El-Jem\" i poczekaliśmy, aż wszystkie miejsca będą zajęte. Ruszyliśmy. Podróż ze zwykłymi tunezyjczykami dostarczyła nam naprawdę niewiarygodnych doświadczeń. Widoki zwykłych miast za oknem, nie kurortów, pozwoliły nam również na spojrzenie na ten kraj z całkiej innej perspektywy.

Po około godzinnej jeździe dotarliśmy na miejsce. W El Jem nie ma za wiele obiektów do zwiedzania, więc od razu swoje kroki skierowaliśmy do koloseum. Budowla ta robi naprawdę duże wrażenie. Jest całkiem nieźle zachowana. Po obejrzeniu budowli z zewnątrz za drobną opłatą weszliśmy do środka. Do zwiedzania udostępnione jest praktycznie całe koloseum, nawet podziemne pomieszczenia, gdzie kiedyś do walki szykowali się gladiatorzy oraz przechowywane były lwy i inne zwierzęta. Zwiedzając wyższe partie części przeznaczonej dla widowni znaleźliśmy bloki budowli z wyrytymi napisami arabskimi, ale również w języku angielskim i francuskim. Obok dosyć świeżych odkryliśmy również napisy umieszczone tam przed trzema, a nawet 5 wiekami. Naprawdę super uczucie czytać wypociny żołnierzy Napoleona :)

Gdy będziecie w Tunezji napradę gorąco polecam odwiedzenie El Jem. Dodatkowo zapewniam, że dopiero wyprawa na swoją rękę pozwoli Wam na poznanie tego kraju z calkiem innej perspektywy.